کدخبر: ۱۷۷۶۹۸
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
چاپ

مفقود شدن بالگرد هلال‌احمر استان

گمشده را پیدا کنید!

باوجود کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و داشتن نقاط حادثه‌خیز و صعب‌العبور، این استان بالگرد امدادی ندارد تا در مواقع بحرانی بتوان جان مردم را نجات دهد.

به گزارش سفـــیردنــا؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران و در مناطق کوهستانی رشته‌کوه‌های زاگرس واقع‌شده که یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور بوده و در سال‌های اخیر سیل، زلزله و آتش‌سوزی را تجربه کرده است.

 

باوجود کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و وجود نقاط حادثه‌خیز و صعب‌العبور، این استان بالگرد امدادی ندارد تا در مواقع بحرانی بتوان جان مردم را نجات دهد.

 

مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد (جهانبین) در تاریخ چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ گفت: با پیگیری مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یک فروند بالگرد در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شد و تا زمانی که یک آشیانه دائمی برای آن احداث شود از ظرفیت فرودگاه یاسوج استفاده خواهد کرد.

اما اکنون و حدود ۲ سال پس‌ازآن مدیرعامل هلال‌احمر استان در این خصوص گفت: جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امدادی ندارد چراکه شرایط استقرار بالگرد را ندارد.

 

فلاحی دوست بابیان اینکه بالگرد پد استقرار و آشیانه نیاز دارد گفت: تأمین بالگرد راحت‌تر از تأمین آشیانه برای بالگرد بوده و ایجاد آشیانه نیازمند اعتبارات و تأمین هزینه است.

 

وی با تأکید بر اینکه بالگرد امداد نیاز استان بوده که تأمین آن مستلزم ایجاد آشیانه است گفت: در صورت بروز حوادث و نیاز به بالگرد به استان‌های مجاور مخصوصاً استان فارس درخواست می‌دهیم.

مدیرعامل هلال‌احمر استان افزود: هرگونه خبری و نقل‌قولی مبنی بر اختصاص بالگرد امدادی به استان را تکذیب می‌کنم.

 

وی افزود: آشیانه بالگرد نیازمند به چند هزار متر زمین بوده که احداث آن بر عهده مدیریت بحران استان است.

 

 گفتنی است تنها بالگرد اورژانسی استان که جان بسیاری از مردم در مناطق صعب‌العبور را نجات داده بود در تیرماه سال جاری طی نقص فنی در حین پرواز از کار افتاد، اکنون باتوجه به نیاز مبرم کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد و تناقضات در گفته‌های مدیران هلال‌احمر سابق و کنونی استان از شهروندان درخواست می‌شود بالگرد مفقودشده را پیدا کنند.

انتهای پیام/