کدخبر: ۱۷۶۸۲۶
۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۴
چاپ

به همت معاونت فضای مجازی سپاه دنا؛

اولین یادواره مجازی 120 شهید والامقام شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر

اولین یادواره مجازی ۱۲۰ شهید والامقام شهرستان دنا، بزرگداشت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده و شهدای سلامت در شهرستان دنا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیــــردنــــا؛ با شیوع ویروس کرونا و باتوجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا برگزاری مراسمات و تجمعات در شهرستان ممنوع شده است، از این رو معاونت فضای مجازی سپاه دنا با همکاری گردان سایبری شهرستان دنا و مرکز حفظ آثار سپاه شهرستان دنا برای اولین بار یادواره مجازی ۱۲۰ شهید والامقام شهرستان دنا، بزرگداشت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده و شهدای سلامت در شهرستان دنا را برگزار کرد.

فرمانده سپاه شهرستان دنا به عنوان سخنران این یادواره شهدای مجازی شهرستان دنا با اشاره به حرکت وقیحانه دشمن در ترور ناجوانمردان سردار حاج قاسم سلیمانی و‌همچمین شهید عرصه هسته ای و دانشمند ارزنده کشور گفت: رشد جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها و همه عرصه ها خیره کننده بوده و برای دشمن قابل هضم نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: اگر دشمن شهید سلیمانی و فخری زاده ها را از ما می گیرد نه از سر قدرت بلکه از سر استیصال و دسپارچگی برای کنترل و مهار جمهوری اسلامی ایران است.

 

سرهنگ پاسدار علی ستوده نیا گفت: افول استکبار بخصوص امریکا با شهادت شهید سلیمانی عزیز شروع شد و با شهادت شهید فخری زاده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه دشمن بداند و خوب میداند که جمهوری اسلام به شهادت زنده است، گفت: اسلام به شهادت زنده است همانگونه که امام فرمودند "بکشید مارا ملت ما زنده تر میشود" مگر نه اینکه دشمن 1400 سال پیش امام حسین(ع) را از ما گرفت اما پس از این همه سال مکتب امام حسین(ع) زنده تر و پویا تر شده و هرساله در دنیا طالبان جدیدتری پیدا می کند.

ستوده با بیان اینکه امروز دشمن به خصوص در فضای مجازی به دنبال ایجاد فاصله بین جوانان و ارزش های اسلامی، شبهه افکنی و تبلیغ در افول دین و مذهب و آرمانهای ماست، افزود: برای مقابله با این اقدامات راهی بجز مجهز شدن به سلاح علم و تقوا و توسل به شهدا و مددجویی از شهدا نداریم.

 

فرمانده سپاه دنا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: امروز بند بند سلول خانواده شهدا حیات بخش جامعه ماست، اگر خدای ناکرده در یاری این عزیزان غفلتی صورت بگیرد به عذاب و قهر الهی گرفتار خواهیم شد.

سرهنگ ستوده نیا با اشاره به اینکه شهدا نرفته اند تا ما فقط پشت تریبون و بلندگوها نامی از آنها ببریم گفت: جا دارد دست های پینه بسته خانواده شهدا را بر چشم و قلبمان گذاشته و روشنی بخش مسیرمان قلمداد کنیم و عرض ارادت ما به خانواده شهدا تمام شدنی و مقطعی نیست.

 

وی افزود: امروز سپاه و بسیج که محصول تجربیات تلخ تاریخ است، محصول تجربه تلخ تنها ماندن امام حسن(ع)در مقابله سپاه معاویه است محصول تجربه تلخ ضربت خوردن امام علی(ع)است، از عاشورا آموخته است که نباید به اماممان بی وفایی کنیم.

این فرمانده با بیان اینکه بسبج مصداق آیه قرانی " اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم " است گفت: بسیج کمر همت را در مبارزه با استکبار بسته است و برای مصون ماندن انقلاب و آرمانهای آن پشت امامین انقلاب و اهداف و آرمان های آن محکم ایستاده و خواهد ایستاد و اجازه تعبیر خواب های دشمن را ان شاالله نخواهد داد.

 

وی گفت: امروز اگر ما دغدغه ادامه مسیر شهدا را داریم نباید بگذاریم قصه مردم به غصه تبدیل شود، باید کار کرد تلاش کرد تا از آلام مردم بکاهیم.

 

وی در ادامه سخنان خود گریزی به بیانه گام دوم انقلاب زد و گفت: مقام معظم رهبری حکم ماموریت مارا در گام دوم انقلاب امضا و ابلاغ فرموده اند، ان شاالله با تکیه بر تجربیات چهل ساله انقلاب به پیش خواهیم رفت.

ستوده نیا با اشاره به اینکه بسیاری از قله های بزرگ فتح شده و دشمن به سمت مغرب در حال عقب نشینی است، بیان کرد: خورشید عالم تابی که از مشرق ظهور کرده به میدان مرکز آسمان نزدیک شده و انقلاب در حال تکامل و رشدیافتگی است و دشمن هم در مقابل جسم مستحکم سرشار از ایمان ملت توان عبور ندارد به شرط انکه "فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ، وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا " باشد.

 

وی بیان کرد: درکجا کار انقلاب گیرکرده که خداوند به کمک و مدد انقلاب ما نیامده باشد، لذا امیدوار به اینده انقلاب و با اتقان به آیه شریفه "فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" این سختی های بظاهر سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و‌پرچم انقلاب از دست جانباز انقلاب به دستان پرتوان مولا و مقتدایمان امام مهدی (عج) خواهد رسید ان شاالله وماتوفیقی الابالله علیه توکلت والیه انیب.

در ادامه این یادواره شهدای مجازی شهرستان دنا حاج آقا موسوی نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دنا ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده این یادواره و تقدیر از کاربران حاضر در این محفل شهدا به بیان مطالبی در وصف مقام و جایگاه والای شهدا پرداخت.

گفتنی است پایانبخش این یادواره مجازی شهدا نوحه خوانی با نوای دلنشین حاج مهدی حیدی مداح و ذاکر اهل بیت بود که با استقبال کاربران مواجه شد.

انتهای پیام/