کدخبر: ۱۷۷۷۵۳
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
چاپ

شهردار سی‌سخت مطرح کرد

سنگینی معوقات و بدهی مالی از سنوات گذشته بر گردن شهرداری سی‌سخت

شهردار سی‌سخت گفت: شهرداری این شهر با بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی از سنوات گذشته مواجه است و یکی از مهم‌ترین بدهی معوقات در پرداخت حقوق پرسنل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیردنا» : سجاد بهرامی، عصر شنبه، نوزدهم خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: درآمد و هزینه در شهرداری‌ها متفاوت از سایر دستگاه‌های دولتی است و همواره باید مکلف به مدیریت درآمد و هزینه با برنامه‌ریزی دقیق بود.

وی با بیان اینکه عمده درآمد شهرداری‌ها از محل پرداخت عوارض و جرایم مختلف تأمین می‌شود، افزود: میزان زیادی از موفقیت مدیریت شهری در ساختن شهری زیبا و آباد، اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خود، باید در گرو مشارکت شهروندان در پرداخت عوارضات باشد که شهرداری سی‌سخت نیز مستثنی از این موضوع نیست.

شهردار سی‌سخت گفت: مدیریت شهری سی‌سخت منکر معوقات سنوات قبل متعلق به همه همکاران در بخش‌های مختلف شهرداری نیست و در کنار پرداخت حقوق ماهیانه در صورت تأمین اعتبار معوقات پرسنل زحمت‌کش هم پرداخت می‌شود، کما اینکه طی همین ۴۵ روز حضور به‌عنوان شهردار دو ماه از حقوق پرسنل را پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای شبانه از شهر، تاریکی و سوختگی بخش اعظمی از روشنایی بلوارها و میادین شهر سی‌سخت مشاهده شد که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد تعداد ۳۶۰ روشنایی با نور جدید تعویض و نصب شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: منکر معضلات و مشکلات شهری و مجموعه شهرداری سی‌سخت نیستیم، بدهی مالی شهرداری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از سنوات گذشته است که مشکلات فراوانی برای مجموعه شهرداری سی سخت فراهم کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات عدیده در شهرداری و در ادامه آن معوقات چندین ماهه پرسنل صبور شهرداری نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و حرکتی جهادی است که از اولین روز فعالیت با تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله کمیته درآمد و مشخص کردن اعضا و برگزاری چندین جلسه با مصوبات مفید، برگزاری مرتب کمیسیون‌های مواد ۱۰۰ و ۷۷، کاهش هزینه‌ها از طریق برنامه‌ریزی جهت واگذاری بخش‌هایی که صرفه اقتصادی برای شهرداری نداشته به بخش خصوصی، پیگیری ارتقای درجه شهرداری جهت ایجاد ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی و پیگیری مجدانه در پی احقاق حقوق شهر و شهرداری در بحث شرکت‌های حفار، پیگیری از طریق سازمان شهرداری‌ها و دیگر نهادهای مرتبط در سطح استانی و کشوری، تنها بخشی از اقدامات اقتصادی، مالی این شهرداری در مدت زمان مدیریت بنده بوده‌است.

شهردار سی‌سخت ترمیم جداول شهری، هرس و زیباسازی کلیه درختان سطح بلوارها و خیابان‌ها، پروژه جدول گزاری و اصلاح هندسی برخی معابر فاقد جدول رفوژ، آغاز تکمیل پروژه سنگفرش تپه «قلات»، پیگیری پروژه رنگ آمیزی جداول شهر، خرید و تأمین لباس‌های فرم بخش‌های خدمات و فضای سبز، آتش‌نشانی و پیگیری جهت تأمین اعتبار برای پرداختی‌های بعدی و پیگیری صدور مجوز لازم از هیئت دولت جهت تخصیص هزینه صدور پروانه‌های مسکونی زلزله‌زدگان از محل اعتبارات زلزله و آغاز تهیه طرح ساماندهی ورودی شهر سی‌سخت را از مهم‌ترین عملکرد خود در شهرداری سی‌سخت عنوان کرد.

انتهای خبر/