کدخبر: ۱۷۷۷۲۹
۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰
چاپ

در راستای کنگره ملی۱۴۰۳ شهدا؛

نشست کمیته جمع‌آوری آثار شهدای استان برگزار شد

نشست کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا وایثارگران ستاد کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ استان در اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد.

به گزارش سفیردنا؛ مسئول ستاد کنگره شهدای استان در این نشست گفت: به برکت خون شهدا همه باید به نحو احسنت پای کار بیاییم تا اجلاسیه درخور شان شهدا برگزار کنیم، باید مَنیت ها را کنار گذاشت و همه با هم در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای اقدام کنیم.

 

مثنوی افزود: در خصوص ثبت تاریخ شفاهی شهدا، رزمندگان و ایثارگران باید همه ادارات و دستگاه های باید پای کار بیایند.

 

وی گفت: یک رویکرد جامعه هدفی است که در خانواده معظم شهدا داریم که در این خصوص بنیاد شهید ورود می کند و اقدام به جمع آوری و ثبت آثار شهدا می‌کند، رویکرد دیگر رزمندگان و شهدایی است که سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ورود می‌کند، همچنین در بخش های مردمی از قبیل رزمندگان و گروه‌های خودجوش با توجه ظرفیت موجود در پایگاه ها نیز سپاه ورود می‌کند.

 

مسئول کنگره شهدای استان افزود: کنگره ملی شهدای سال ۱۴۰۳ استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۶ کمیته و ۵ کارگروه دارد که از اردیبهشت سال آینده با ۱۷ اجلاسیه افتتاح خواهد شد به‌گونه‌ای که در فاصله زمانی هر ۵ تا ۱۰ رو یک اجلاسیه خواهیم داشت.

 

وی همچنین به مدت زمان کنگره شهدای ۱۴۰۳ استان اشاره کرد و گفت: بر خلاف اولین کنگره شهدای استان که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مدت زمان این کنگره را طولانی‌تر کردیم که از ۵ اردیبهشت تا ۹ مهرماه به مدت ۶ ماه با اجلاسیه‌های مختلف برگزار می شود.

 

در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: فضای مجازی برای ما یک فرصت است و باید از ظرفیت آن برای انتشار آثار شهدا استفاده کنیم، مشاهده کردیم فیلم فرزند شهید امنیت استان ما در آغوش یکی از فرماندهان بیش از یک و نیم میلیون بازدید داشت.

 

 پارسیان‌نژاد بیان‌کرد: از مراسمات شهدا و یادواره های شهدا استقبال خوبی می شود و همه دستگاه ها پای کار هستند که جای تشکر دارد.

 

وی گفت:در حفظ نگهداشت آثار مکتوب، شفاهی، هنری حتی مکاتبات خانوادگی که مملو از پندها و توصیه‌های شهدا برای نسل جدید انقلاب است باید تلاش کنیم.

 

وی از وصیت نامه شهید به عنوان اولین گنجینه شهدا یاد کرد و گفت: نباید از ظرفیت خانواده شهدا و ابعاد مردمی آن غافل شد، باید در جلسات کمیته‌ها رزمندگان و خانواده شهدا را دعوت کرد.

 

پارسیان نژاد با بیان اینکه شهدا محور وحدت هستند گفت: قریب به ۱۴ هزار بازدید و سرکشی از خانواده شهدا صورت گرفته است و ودرخواست داریم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب استان برای کنگره ملی شهدا نقش کنش‌گری بیشتری درنظر بگیرند چرا که ظرفیت خوبی در اختیار داریم.

 

انتهای خبر/