کدخبر: ۱۷۷۷۱۶
۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
چاپ

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد گذشت؛

مردم کهگیلویه وبویراحمد آماده نبرد با اسرائیل هستند/رژیم صهیونیستی از انتقام جبهه مقاومت در امان نخواد ماند

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور نمازگزاران در کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش سفیردنا؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور نمازگزاران در کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

سی سخت:

مردم شهرستان دنا آماده و گوش به فرمان ولی فقیه برای مبارزه با اسرائیل

 

نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر سی سخت به امامت حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت در محل مسجد جامع امام علی برگزار شد.

 

حجت الاسلام واهبی زاده در خطبه اول با بیان اینکه خود و شما را توصیه و سفارش به تقوای الهی می‌کنم گفت: تقوا نسخه شفا بخش الهی برای ریشه‌کن کردن گناهان است، خداوند  می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید آگاه باشید و بدانید که خداوند با انسان های متقی است، انسانی که حرف خدا را گوش بدهد و به دستورات خدا در زندگی عمل کند، این انسان  دست عزت پروردگار را همراه خودش و خانواده اش کرده است، به هر اندازه ای که اهل تقوا و رعایت کردت دستورات الهی باشیم به همان میزان گرفتاری‌ها و مشکلات از جامعه ما کم می شود و خدا با انسان، خانواده و جامعه ای است که اهل تقوا باشد.

 

واهبی زاده اظهار داشت: امام سجاد(ع) در مورد  حق مادر می‌گوید، ای فرزند در مقابل مادرت خضوع و خشوع داشته باش و حق مادر این است که بدانی 9 ماه مادرت تو را حمل کرد که هیچ انسانی حاضر نیست انسان دیگر را حمل کند، ای فرزند تو باید بدانی که مادرت از شیره جانش به تو غذا داده است به طوری که کسی اینگونه به کسی غذا نمی‌دهد، ای فرزند بدان مادرت با تمام وجودش تو را نگهداری می کند و از روی شادمانی تو را حفظ کرد، مادرت را باکی نبود که گرسنه باشد و تو سیر باشی، مادرت تو را در زیر سایه می‌برد و خودش در زیر حرارت باز هم باکی ندارد، مادر خواب را از خودش دور کرد به خاطر فرزند، پس ای فرزند از خدا تشکر کن که خداوند چنین مادری نصیبت کرده پس قدردانش باشید.

 

خطیب نماز جمعه سی سخت گفت: البته امام سجاد(ع) فرموده هیچ فرزندی نمی‌تواند قدردان مادرش باشد حقش را ادا کند مگر اینکه خداوند عنایتی به او داشته باشد.

 

حجت الاسلام واهبی‌زاده امام جمعه شهر سی سخت در خطبه دوم گفت: اهل نفاق نباشید و از اهل نفاق دوری کنید و از گناهان دوری کنید، خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اهل تقوا باشید و برای رسیدن به خدا وسیله ای پیدا کنید و جهاد کنید، وسیله ای که می شود به خدا نزدیک شد، امام و اطاعت از امام همان جهاد و وسیله ای است که انسان را به خدا نزدیک می کند، تلاش برای روزی حلال و نزدیک شدن به خدا و دشمنی با مستکبران.

این خطیب عنوان کرد: در بحث سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی لازمه حرکت جدید بکارگیری و مشورت نخبگان علمی است، شهر سی سخت شهر فرهنگ و علم بوده و لازمه توسعه آن توجه به نخبگان است.

 

امام جمعه سی سخت گفت: رهبر انقلاب فرمودند جنایات رژیم صهیونیستی، قضایای جاری فلسطین و نسل کشی آشکار در مقابل چشم جهانیان است و بانی و حمایت کننده همه اینها  آمریکاست، در ده روز گذشته جنایات ددمنشانه اسرائیل را تمام دنیا دیدند هر چند که عمق  فاجعه نشان داده نشد ولی این غده سرطانی بیمارستان المعمدانی پناهگاه  امن و محل درمان بیماران را به خاک و خون کشید، نخست وزیر انگلیس به تل‌اویو رفت و با نطق حیوانی  گفت حماس را از ببن می بریم که باید به این ابوسفیان و معاویه‌ها  بگوییم این آرزو را به گور خواهید برد که حماس و پیشانی حزب الله را بتوانید به زمین بزنید، رئیس جمهور یاوه گوی آمریکا که خودش زوال عقلی دارد هم آمده و گفته ما در کنار شما هستیم و تا آخر با شما می مانیم که با این نطق بی شرمانه اش مشخص شد تمام جنایات زیر سر آمریکا است.

 

واهبی زاده با بیان اینکه امام راحل فرموده  هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا فرود آورید گفت: یزیدیان  با تمام قوا به میدان آمده اند ما امت انقلابی گوش به فرمان جانشین شما هستیم و جانشین شما گوش به فرمام شماست، ما می دانیم اراده خدا بر نابودی اسرائیل و آمریکا و انگلیس است، قطعا بر اساس وعده الهی امت اسلامی در قدس نماز خواهد خواند و متولی بیت المقدس خواهد شد و مزدوران و پادوهای منطقه ای و سگهای هار محکوم به شکست هستند و آینده با مهدی باوران است.

 

امام جمعه سی سخت گفت: مردم ولایی شهرستان دنا همه آماده و گوش به فرمان ولی فقیه برای پوشیدن لباس رزم برای به زمین زدن اسرائیل و آمریکا و انگلیس هستند و هر لحظه شما فرمان دهید آماده جانفشانی هستند.

 

در پایان نماز جمعه از برگزیدگان شرکت کننده در مسابقات استانی  قرآن و عترت و کسانی که در همایش پیاده روی که به مناسبت هفته تربیت بدنی در شهر سی سخت برگزار شده بود تجلیل و هدایایی به آنها اهدا شد.

 

************************

یاسوج:

همه ما آماده نبرد با اسرائیل هستیم

امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه با اشاره به احادیثی از امیر امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: انسان‌ها باید هم در تنهایی و هم در جمع از خداوند بترسد مواظب رفتار و کردارش باشد ، خداوند بر همه افکار و عقاید ما ناظر هستند و آگاهی دارند، انسان باید در همه لحظات تقوا را پیش رو بگیرد در قضاوت ‌ها نیز باید عادلانه باشیم و از مسیر حق خارح نشویم ، گاهی فردی چون دوست ماست ناعادلانه قضاوت می‌کنیم، عدالت در همه شرایط باید برپا باشد.

 

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: انسان باید در همه شرایط حلال و حرام را بشناسد صله رحم را باید رعایت کنیم اگر کسی با ما قطع ارتباط کرد خودمان پیش قدم شویم، صله رحم مهم است و باید انجام شود، اگر مومنی به شما ظلم کرد ببخشید نه اینکه بگوییم هرگز نمی‌بخشم.

 

امام جمعه یاسوج  با اشاره به اینکه باید از تاریخ درس بگیریم افزود: انسان باید از تاریخ گذشته درس بگیرد اگر به قبرستان می رویم درس بگیریم و بدانیم آخر جای همه ما همین جاست اهل فکر کردن باشیم، در حرف‌هایمان از عدالت و علم صحبت کنیم حرف بر اساس عقل باشد حرفی که منافی دین و دستورات الهی باشد را نزنیم، حرفتان سخاوتمندانه باشد.


امام جمعه یاسوج بیان کرد: خداوند رحمت کند کسی را که حیا دارد، در آن دنیا از همه چیز سوال می‌شود از دیدنی‌ها و شنیدنی هایتان سوال می‌شود گوش دادن به برخی مسائل حرام است دیدن برخی موارد حرام است، ذره ای کار خیر یا شر در زندگی انسان تاثیر دارد قلب انسان مثل کاغد سفید است تفکر منفی آن را آلوده می‌کند.

 

آیت الله حسینی بیان کرد: انسان باید به همه مسائل دین از جمله خمس و زکات و حلال و حرام توجه کند، به یاد مرگ باشیم به یاد مرگ بودن حب دنیا را از بین می‌برد بدانیم باید با نفس و شیطان مبارزه کنیم مبارزه با نفس و شیطان کار آسانی نیست واجبات را رعایت کنیم که بتوانیم جلوی اینها را بگیریم و مراقبت کنیم.


وی گفت: مواظب باشیم  آبروی کسی را نبریم و آبروی دیگران را حفظ کنیم اگر رعایت کردیم خداوند نیز در آخرت آبروی ما را حفظ می‌کند.

 

آیت‌الله حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: سه شنبه ولادت امام حسن عسکری(ع) است و پنجشنبه وفات حضرت فاطمه معصومه(س) است که امروز به مرکز نشر احکام اسلام تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به افشا گری امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ گفت: حضرت امام در یک سخنرانی گفتند عزت و استقلال این کشور را لگد مال کردند، دادگاه های ایران حق مجازات مستشاران متخلف آمریکایی را نداشت هواپیمای ما را زدند چندین انسان مظلوم کشته شد اما خلبان را تشویق کردند.

 

وی افزود: یکی از دلایل تبعید امام‌خمینی(ره) همین موضوع بود که اگر یک آمریکایی حتی شاه ایران را بکشد این کشور حق مجازات آن را ندارد، این لگد مال کردن عزت و استقلال کشور بود، نهایت ذلت برای کشور ما بود اینها قابل تحمل نبودند.


امام جمعه یاسوج با تسلیت کشتار بی رحمانه مردم غزه به ویژه شهادت کودکان و زنان در بیمارستان این شهر گفت: قریب به ۱۳۰۰ زن و مرد و کودک را شهید کردند و آن طرف آمریکایی خبیث از این جنایت حمایت می‌کند، اسرائیل این رژیم جعلی جنایت می‌کند و آمریکا با بمب‌ها و تسلیحاتش حمایت می‌کند، موشک هایی نقطه زن آمریکا توسط اسرائیل استفاده می‌شود این جوانان و کودکان در خون دست و پا می‌زنند همه دانند این غده سرطانی نطفه حرام که اینگونه ظلم می کند مال شماست.


وی گفت: این رییس جمهور خِرفت  آمریکا گفته است اگر اسرائیل شکل نمی‌گرفت ما امروز آن را شکل می‌ دادیم این خرفت از ظلم حمایت می کند وظیفه همه مسلمان دنیا حمایت از غزه است.
 
آیت الله حسینی تصریح کرد: امروز همه ما آماده نبرد هستیم تنها راه نجات دنیا محو اسرائیل از صفحه روزگار است تنها راه نجات جهان اسلام از این خشونت نابودی اسرائیل است هرکس امروز سکوت کند خیانت کرده است.

 

وی افزود: کسی که در مقابل اسرائیل نمی ایستد مردانگی شرافت و انسانیت ندارد سکوت به معنای حمایت از دست و پا زدن کودکان در خون است مگر می‌شود کسی مظلومان را ببیند و ساکت بماند امروز همه انسان ها در مقابل غزه مسئول هستند اگر کسی سکوت کند باید در انسان بودنش شک کرد.

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: سالهای سال مردم مظلوم فلسطین زیر چکمه‌های ظالمان هستند امروز انگلیس و آمریکا حمایت می کنند مگر سران عرب مرده اند که مسلمان و مردم مظلوم غزه اینگونه له‌ می‌شوند و سکوت کرده اند این سکوت مایه ننگ و سربه زیری برای غرب است.

 

وی گفت: کسی که در مقابل  این ظلم سکوت کند باید به انسانیتش شک کرد، به دنبال نابودی حماس و مقاومت هستند اما حماس و مقاومت ریشه اسرائیل را خشک خواهند کرد.

*****************

لنده:

برخی از کشورها در حال تنفس مصنوعی به اسرائیل هستند

امام جمعه لنده گفت:برخی از کشورها در حال تنفس مصنوعی به اسرائیل هستند که ظاهرا این احیای دیگر اثر گذار نیست و دراند با حمایت های لجستیکی دنبال جبران این شکست هستتد.

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

 

وی گفت:جنایات بی سابقه و حمله وحشیانه ارتش تروریستی صهیونیستی ها را به منازل مسکونی و بیمارستان های مردم بی دفاع فلسطینی بار دیگر ماهیت پلید و وحشی گری این رژیم سفاک را به تصویر کشانید.

امام جمعه لنده تصریح کرد: اتفاقات غزه نشان داد که چه کشورهای حق استقلال دارد و چه کشورهای ندارد و متاسفانه سکوت کشورهای عربی برای محکومیت این جنایات در نوع خود جای تعجب دارد.

 

وی تاکیدکرد: وقتی امریکایی ها می گویند دنیا به مثابه‌ی یک قطار است که ما مشخص میکنم که به چه سمتی برود و حمایت و پشتیبانی از اسرائیل غاصب و همراهی برخی از کشورهای اروپایی و سکوت کشورهای عربی نشان دهنده عدم استقلال و لکه ننگی است که در تاریخ ماندگار شد.


محمودی اصل گفت: مطالبه کشورهای اسلامی در محکومیت این حرکت باید به یک مطالبه اصلی کشورهای دارای نفت هستند و اعلام می کردند که نفت را به جهان نمی دهند تا صهیونیست ها دست از جنايات بردارد فورا این جنایات متوقف می شد.


وی گفت: این اقدام از سوی کشورهای عربی می توانست در نوع خود ماندگار شود ولی شک نداشته باشید که طوفان الاقصی از انتفاضیه های قبلی سهمگین تر است و نشان دهند گسست امنیتی این رژیم در مقابل یک اقدام عاجل و فوری شکست خورد و عملیات های انتقام جویانه را در پیش داشته باشند.


امام جمعه لنده گفت: برخی از کشورها در حال تنفس مصنوعی به اسرائیل هستند که ظاهرا این احیای دیگر اثر گذار نیست و دراند با حمایت های لجستیکی دنبال جبران این شکست هستتد.


وی گفت: صهیونیست ها این روزها با ابزار و فکر ونقشه تجهیزات جنگی آمریکایی در حال جنایات هستند ولی این را نمی دانند که طوفان‌الاقصی سهگین تر از انتفاضه شده است و پاسخ این همه خونریزی را باید بدهند.


محمودی اصل تاکید کرد: اسرائیل خون آشام در جهتن به عنوان یک رژیم کودک کش به جهان معرفی شده است و رئیس جمهور امریکا با حضورش اسرائیل حمایت خود را از این رژیم جعلی اعلام کردند.


وی گفت: اف بر سازمان بین الملل بدون حقوق که نمی تواند جلوی جنگ را بگیرد و سکوت در برابر کودک کشی نشان از انفعال این سازمان و همدستی با این رژیم کودک کش است و باید همه در دادگاهی الهی محکوم شوند.


امام جمعه لنده گفت: رژیم صهیونیستی به زودی از نقشه جغرافیایی جهان براساس پیش بینی امامین انقلاب و حرکت های مردمی در فلسطین حذف خواهدشد.


وی گفت:  در حالی به سالروز تشکيل سازمان ملل نزدیک می شوسم که این سازمان در برابر همه جهانیان و جنابات اسرائیل سکوت کرده است.


خطیب جمعه لنده گفت: لایحه کاپیتولاسیون در زمان پهلوی یکی از لایحه های ننگین در جهت تضعیف استقلال کشور بود که با مخالف و واکنش امام راحل این اقدام ننگین خنثی شد.


وی افزود: آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان برای همگرایی و هم اندیشی دو رکن اصلی جامعه یعنی مدارس و خانه و خانواده برای توسعه کمی وکیفی تعلیم وتربیت باید کمبودهای جبران شود.

 

وی گفت: ارتباط بچه های ما با شکبه های اجتماعی باید گونه ای رفتار شود تا دانش آموزان ما درگیر مسائل و مباحث مختلف درگیر نشوند و خانواده ها باید دقت لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت:همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند باید به گونه رفتار کنند که سواد رسانه ای در جامعه فراگیر تر شود.

************************

گچساران:

رژیم صهیونیستی از انتقام جبهه مقاومت در امان نخواد ماند

حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:تقوا کلید رستگاری انسان است، مسئله تقوا و خداباوری از هر موضوعی برای انسان مهم تر است چرا که مهمترین راه برای سعادت و خوشبختی انسان همین توجه به رعایت تقوای الهی است.

 

وی افزود: تقوا یعنی پرهیز از گناه،خطا و نیز پرهیز از انحرافات است و تقوا یعنی دل سپردن به صراط مستقیم  برای حرکت در مسیر حق و انجام تکالیفی که بر عهده انسان است،بنابراین  باید تقوا را مدار حرکت خودمان قرار دهیم و هرکسی در هرجایی برای رسیدن به سعادت نیازمند تقوا است پس درسایه خداباوری است که انسان می تواند پیروز میدان های سخت و دشوار زندگی باشد.

 

حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به جایگاه نماز جمعه در جامعه افزود: نماز جمعه بسیار با فضیلت است و خداوند متعال در سوره مبارکه جمعه براین امر مهم تاکید می کنند .امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی  به ملت بزرگ ایران  نماز جمعه را ارزانی داشتند و نماز جمعه سهم بسزایی در پیشرفت ها و موفقیت های کشورمان داشته و دارد.

 

وی عنوان کرو: نمازجمعه جایگاه رفیعی در بسیج نیرو ها،‌سازندگی و هدایت سیاسی و دینی مردم دارد و پیامبر اکرم( ص)می فرمایند که هرکسی که ایمان دارد نباید از نماز جمعه غافل شود چرا که نماز جمعه بزرگترین اجتماع مردمی مسلمانان است و  اتحاد و یکپارچگی جامعه اسلامی را می رساند و حلقه وصل بین مردم و مسئولین است.

 

امام جمعه گچساران گفت: امیدواریم  با همکاری همه اقشار مختلف مردم گچساران نماز جمعه ای در تراز انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

 

وی افزود:باید توجه کرد که نماز جمعه متعلق به همه آحاد جامعه است و امام جمعه نیز امام جمعه هر حزب ،جناح وگروهی است که دل درگرو انقلاب اسلامی دارند و هم کسانی که دل درگرو خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها را دارند.

 

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:در‌ رسالت نماز جمعه ایجاد وحدت،همدلی، انسجام و تقویت اعتقادات و باورهای دینی و همچنین امید آفرینی در جامعه بسیار حایز اهمیت است و دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه باید ملجا ،پناهگاه و مامن برای کسانی باشد که دلسوز انقلاب و نظام هستند و درخط ولایت قدم برمیدارند لذا به همت شما مردم ولایتمدار گچساران این اتفاق مهم خواهد افتاد.

 

حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد: سه شنبه میلاد امام حسن عسکری علیه السلام است که به همه عزیزان تبریک عرض می کنم،مهمترین انتظار ائمه معصوم علیهم السلام  از همه ما رعایت تقوای الهی است و باید سبک زندکی انسان ها سبک زندگی ائمه اطهارعلیهم السلام باشد.

 

وی ادامه داد: نکته دیگر سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را درپیش داریم که در این خصوص نیز عرض تسلیت دارم.حضرت معصومه سلام الله علیها نماد یک دختر ولایتمدار هستند ودختران و زنان جامعه اسلامی ما باید چنین الگوهای والایی را  مد نظر داشته باشند چرا که دشمن با فتنه های مختلف به دنبال تضعیف جایگاه زن در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام هاشمی منش اظهار کرد:این روزها شاهد یک حماسه بی نظیر از مقاومت مردم فلسطین در تقابل با رژیم منحوس صهیونیستی هستیم .اما درعین حال نیز شاهد سکوت معنا دار جوامع بین المللی در خصوص جنایات رژیم  اشغالگر قدس هم هستیم کسانی که خود مدعی حقوق بشر هستند. بدون شک عملیات طوفان الاقصی زخم کاری و غیر قابل ترمیمی بر پیکره بی جان رژیم صهیونیستی وارد ساخت و در همان روز اول هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم شکست.

 

امام جمعه گچساران بیان کرد:رهبر معظم انقلاب فرمودندکه  رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط افتاده است و درآینده ای نزدیک از روی زمین محو خواهند شد،اما رژیم منحوس اسراییل وقتی در عملیات طوفان الاقصی اینچنین تحقیر شد روی به جنایت وحشیانه ای آورد  که درطول تاریخ نکبت بارش چنین جنایتی را مرتکب نشده بود بدون شک این اقدامات با چراغ سبز آمریکای جنایتکار انجام می شود.

 

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد:کشورهای اسلامی نباید تنها به دادن بیانیه اکتفا کنند وبا اقدامات عملی وارد میدان مقابله شوند،رژیم صهیونیستی باید بداند که در هر نقطه ای که باشد از انتقام جبهه مقاومت در امان نخواد ماند وبرخی کشورهای منطقه بدانند که این طرح عادی سازی و سازش با رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد و امروز جوامع اسلامی باید در تقابل با این رژیم سفاک متحد و یکپارچه باشند.

************************

دهدشت:

حمله زمینی به غزه منجر به ورود دیگر بازیگران جبهه مقاومت خواهد شد

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت به بررسی شبهه‌های ایجاد شده در کشور که منجر به گسل اجتماعی می‌شوند پرداخت و اظهار کرد: از جمله این شبهه‌ها، شبهه‌های مذهبی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی هستند که می‌گویند حمایت ایران از فلسطین مسئله حکومتی است و مردم ایران با حکومت خود همفکر نیستند، به این‌ها می‌گوییم، کسانی این روزها به میدان آمدند و میلیون‌ها انسانی که برای شرکت در جنگ غزه مقابل صهیونیسم ثبت‌نام کردند، این‌ها مردم این کشور نیستند؟

 

امام جمعه کهگیلویه افزود: در مسئله حقوقی برخی ناآگاهانه و بریده از تاریخ از روی احساس می‌گویند غزه شروع کننده جنگ بود، اولا که غزه نبود دوما این‌ها سال‌ها جفا کردند و آیا مردم غزه حق دفاع از کشور خود را ندارند؟ آیا حق دفاع از قبله اول مسلمانان را ندارند؟ و اگر حماس شروع کننده باشد کاری درست و به جا و به موقع انجام داده است، تا کی باید مسلمانان شاهد بی‌حرمتی به زن و بچه مسلمان باشند.

 

وی شکست سنگین اطلاعاتی صهیونیست را بی‌نظیر در تاریخ عنوان و با بیان این‌که قدرت پوشالی آن‌ها از بین رفت گفت: امروز جریان کوچک مقاومت به نام حماس کاری کارستان کرد و در تاریخ ماندگار شد و همه شاکله‌های سیاسی، نظامی و اطلاعاتی صهیونیست به هم خورد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که امروز همه استکبار جهانی به صحنه‌ آمده‌اند و دشمن در تلاش است مثل همیشه فضای رسانه‌ای را به دست بگیرد و واقعیات را وارونه جلوه دهد گفت: از این به بعد فضا به سمتی پیش رود که دشمن باید عقب نشینی‌کند یا این‌که جبهه مقاومت تا تمام کردن کار رژیم غاصب سکوت نخواهد کرد.

 

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که جامعه جهانی برای محکومیت این رژیم غاصب باید تصمیم عاجل بگیرد بیان کرد: به حکام کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم تا در آتش بی‌تابی مردم نسوختید تصمیم عاجل بگیرید.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که آمریکا تصمیم‌گیرنده اصلی رژیم غاصب است گفت: بدون تعارف از این‌جا و همه جمهوری اسلامی این ندا بلند است دست مقاومت روی ماشه است، صهیون دست از جنایت برندارد جنگ فراگیر خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل یقین دارند در صورت حمله زمینی در هر حجم و هر وسعتی منجر به ورود عملی دیگر بازیگران جبهه مقاومت خواهد شد.

 

حجت‌الاسلامی وحدانی‌فر گفت: رژیم غاصب بداند وقتی درگیری به مرحله تهدید موجودیت حماس رسید جبهه مقاومت منطقه را گورستان صهیونیست‌ها خواهد کرد.

 

امام جمعه کهگیلویه اظهار کرد: ما اجازه نمی‌دهیم موجودیت حماس به عنوان لشکر مقدم و پیشانی مبارزه رژیم کودک‌کش از بین برود.

وی گفت: ما آماده این هستیم در هر ابعادی جبهه مقاومت را تقویت کنیم و آمریکایی‌ها باید اتاق مشترک جنگ در فلسطین اشغالی را رها کنند و به خلیج خوک‌ها برگردند، اگر این اتفاق نیفتد همه منافع آمریکا را در منطقه به مخاطره خواهیم انداخت.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که ما بعد از عاشورا تصمیم گرفتیم که پای عهد بایستیم و ایستاده‌ایم گفت: صبر استراتژیک ما بهانه‌ای برای دشمن نشود که چنین کارهایی انجام بدهد، این صبر اندازه‌ای دارد.

 

امام جمعه کهگیلویه از وزیر امور خارجه تشکر کرد و با بیان این‌که هم مرد میدان و مرد دیپلماسی است تصریح کرد: دست بر ماشه از جایگاه عزت و قدرت در سفرهای مختلف، مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد.

 

وی با بیان این‌که اراده ربوبی بر محو شدن رژیم غاصب است گفت: طوفان‌الاقصی همه معادلات این‌ها را به زد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که در این برهه حساس همه باید نسبت به امورات مسلمین اهتمام جدی داشته باشیم خواستار کمک‌های مالی برای مردم غزه شد.

 

وی ولادت امام حسن عسکری و حضرت فاطمه معصومه(س) را تبریک گفت.

امام جمعه کهگیلویه ضمن گرامیداشت هفته ورزش، از ورزش همگانی به عنوان یک فرصت برای نشاط و شادابی در جامعه نام برد.

************************

قلعه رئیسی:

تذکر امام جمعه قلعه‌رئیسی به مسئولان گاز و راه

 

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: تقوای الهی یعنی اینکه مواظب عمل خودمان باشیم. عمل انسان همراه اول او پس از مرگ است تنها همراه ما هست.چه عمل خیر چه عمل شر. یوم تجد کل نفس ما عملت من خیر محضرا .همه انسانها در روز قیامت عمل   خودشان را در پیش چشمانشان حاضر می بینند و اعمال بد آنها مایه شرمساری و تنفر خودشان می شود و ما عملت من سوء تود لو أن بینها و بینه امدا بعیدا.الله اکبر. قرآن می‌فرماید که وقتی انسان اعمال بد خود را می بیند چنان ناراحت می شود و چنان برای خودش زشت و مایه تنفر است  که دوست دارد بین خودش و عملش مسافت طولانی فاصله باشد.

 

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مساله فلسطین مساله اول اسلام است بیان کرد: راهبرد صهیونیزم و استکبار از همان روز اول شعار از نیل تا فرات بود و امروز ملت های مسلمان از نیل تا فرات همه مدیون فلسطینیان مظلوم هستند که با دست خالی اما با دعا و دلگرمی مومنان ومعتقدان به مقاومت در مقابل ارتشی که ادعا  اراده شکست ناپذیر دارد ایستادند و کار را به جایی کشیدند که امروز غاضبان صهیونیزم خود در حضار دیوارهای بتنی زندان و محدود کردند. چه شد آن شعار اراده شکست ناپذیز چه شد شعار ارتش شکست ناپذیر؟ از سال 2000 چندین بار طعم شکست را چشیدند از حزب الله قهرمان از حماس و جهاد اسلامی شجاع. و طوفان الاقصی جدیدترین رسوایی و تحقیر آنها بود.

 

وی افزود: متاسفانه گاهی ادم از بعضی افراد که در خوشبینانه ترین حالت آدم های بیسواد و بی مطالعه و بیخبر از تحولات تاریخ معاصر دنیا مخصوصا مساله فلسطین هستند اگر مغرض نباشند معاند خط فکری مقاومت نباشند و حلقه به گوش صهونیزم نباشند  که  در چنین فرصت هایی از در دلسوزی و طرفداری از صلح و زنان و کودکان وارد می شوند  شنیده می شود که این دعاها و شعارهای شما چه تاثیری دارد به جز ادامه جنگ چه تاثیری دارد به جز کشتاز کودکان و زنان؟ در جواب آنها باید عرض کنیم مگر رژیم صهیونیزم همان رژیمی نیست که در 6 روز همه ارتشهای عربی را در هم شکست؟ ارتش مصر ارتش اردن سوریه و دیگر کشورها؟ مگر امروز همه این ارتشها و کشورها در کنار و مدافع او نیستند؟

 

حیدرخواه گفت: چه شد که چهارمین ارتش قدرتمند دنیا در مقابل یک گروه اینچنین زانو زاده مستاصل شده فراری شده و کارش به جایی رسیده که افسران امریکایی امروز وارد شدند و مدیریت آنها را برعهده گرفتند؟.

 

وی خاطرنشان کرد: چه چیزی سنگ در دست آنها را تبدیل به موشک کرد؟ چه عاملی به آنها جرات داد که از دریا خشکی اسمان بر سر صهیونیزم خراب شوند؟ مگر تحت تحریم و محاصره نیستند ؟مگر بزرگترین حامی آنها ملت ایران که خود تحت فلج کننده ترین تحریمها هستند نیست؟ چه شد که از درون اعتراف میکنند که عمر این رژیم نامشروع به 80 سال نخواهید رسید؟ آیا غیر از همین دعاها و دلگرمی ها و شعارها ست؟  همه اینها ثمره دعاها و دلگرمی های مومنان است. 

 

وی گفت: ثمره راه پیمایی ها مومنان روزه دار در گرمای روز قدس است. ثمره ایمان رزمندگان جبهه مقاومت هست که ترس و خوف را از آنها گرفته و یک زمانی وقتی در رسانه می گفتند که ناو امریکا حرکت کرد همه به پناهگاه میرفتند.امروز ناوهای امریکایی از ترس جبهه مقاومت پناه میگرد و از تیررس موشک ها و پهبادهای آنها خارج می شود. این ثمره ایمان و اثر دعای مومنان است.این مقاومت و استقامت و زنده بودن نام فلسطین در دنیا ثمره راه پیمایی ها و شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل است.

 

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: این مسیر را باید ما حفظ کنیم.باید همچنان در مسیر امام و ولایت مستحکم باشیم به تدابیر حکیمانه او ایمان داشته باشیم ذهن و فکری که 8 ماه نشست و نقشه طوفان الاقصی را طراحی کرد قطعا برای بعد از آن هم برنامه دارد و شرح جنایتی که در فلسطین اتفاق افتاده امروز این رژیم غاصب و پدران نامشروع آن یعنی امریکا و انگلیس چون از مبارزه با رزمندگان مقاومت ناامید شدند دست به نسل کشی زدند. 

 

وی گفت: در سایه سلطه بر رسانه های جهان و امپراطوری  دروغ به جنگ کودکان و مادران رفتند چون میدانند که امروز هر چه ضربه میخورند از کودکانی است 20 سال پیش 30 سال پیش در حملات وحشیانه این رژیم جان سالم به در بردند و عاملین این جنایت عامل و طراح و پشتیبان اصلی این جنایت هم امریکاست و تجهیز اینها تشویق دلداری به اینها همه از جانب امریکاست .چون اسرائیل بهانه حضور امریکا در غرب اسیا و خلیج فارس است. اسرائیل سگ دست اموز آنها ست که از منافع نامشروع آنها نگهبانی میدهد.

 

وی افزود: کشورهای ترسو و بزدل حاشیه خلیج فارس را می ترساند و سرمایه آنها را غارت میکند و در کنار آن مدعیان حقوق بشر فرانسه و انگلیس هستند که از هیچ اقدامی در حمایت از این غاصبان فروگذار نمیکنند که آخرین آن وتوی اتش بس پیشنهادی کشور برزیل بوده است در کنار اینها حکام اسلامی که با اسرائیل رابطه دارند تجارت دارند سلاح ها  و بمب های امریکایی را از فرودگاه آنها و آسمان آنها  به اسرائیل ترانزیت میکنند .منافقان و خائنانی که به خاطر یک مشت دلار کشتی های آنها روزانه در بنادر اسرائیل پهلو میگرد .ترکیه امارات و بعضی دیگر کشورها سکوت بعضی جوامع اسلامی و امروز هیچ کشور اسلامی نباید محل امنی برای مردم و گردشگران و سفرای رژیم کودک کش اسرائیل باشد. باید از کشورهای اسلامی اخراج شوند.از کشورهایی مثل کلمبیا یاد بگیرند.

 

حیدرخواه با تقدیر از تلاش وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: در همین جا لازم میدانم از تلاش های دیپلماتیک دولت و وزیر امور خارجه تشکر کنم که واقعا در این چند روز هوشمندانه موضع گرفتند و تلاش زیادی برای هماهنگی بین جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی  کردند و مهمترین وظیفه ما مردم و ملتها ما همچنان باید در میدان باشیم و تنفر خودمان و انزجار خودمان را از این اقدامات نشان دهیم باید رژیم غاصب را در دنیا رسوا کنیم .همه دنیا باید بدانند که این رژیم نامشروع است غاصب است کودک کش است و بزرگترین رژیم نژادپرست عصر حاضر است.


این بزرگترین کارکرد حضور ماست و مافیایی رسانه ای کاری کرده که هنوز در دنیا حماس را کودک کش و تروریست می دانند.حماس کدام خانه را تخریب کرد؟کدام بیمارستان را منفجر کرد؟کدام مدرسه و صلیب سرخ را بمباران کرد؟کدام اردوگاه را قتل و عام کرد؟. 

 

وی بیان کرد: در مورد مبارزه با رژیم کودک کش و انتقام خون مظلومان هم باید گوش به فرمان مولا و مقتدای خودمان که با دوراندیشی و تدابیر حکیمانه تا اینجا تمام زورگویان و ظالمان را مستاصل کرده باشیم باید همچنان صبور و مومن به تحقق وعده نابودی این غده سرطانی باشیم. 


مساله جنگ چیزیز نیست که احساسی  در مورد آن تصمیم گرفت .ما همه اماده ایفای نقش در میدان مبارزه هستیم و لباس رزم خود را میپوشیم اما گوش به فرمان فرمانده کل قوا و نائب الامام هستیم.

 

امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات گازرسانی به روستاها اشاره و گفت: در استانه فصل سرما عرض کنم که اولا ضمن تشکر از همه دستگاه هایی که باعث رسیدن نعمت گاز به روستاها شدند  به  دستگاه هایی هم که با تنبلی خودشان عدم توجه خودشان عدم توجه به وضعیت منطقه و مردم مستضعف باعث تاخیر در رسیدن گاز به منازل مردم می شوند توصیه میکنیم که به صورت جهادی و شبانه روزی هر کاری که میتوانند در تسهیل این امر انجام دهند که هر چه سریعتر و آسانتر مردم از این نعمت بهره مند بشند نظام مقدس جمهوری اسلامی الحق و الانصاف بیش از نرم قانونی و بین المللی برای رسیدن گاز به خانه های محرومین مخصوصا در این مناطق محروم هزینه کرده آن وقت بعضی دستگاه ها متاسفانه از این مساله برای خودشان قصد دارند کیسه بدوزند.

 

وی گفت: باید صدور مجوز گازکشی به خانه های روستایی سریعتر و آسانتر شود.هیچ توجیهی ندارد که یک خانواده روستایی با این وضعیت راه ها و مشکلات هزینه ها برای یک مجوز این همه راه تا شهرستان را برود باید این وضعیت مدیریت شود که خدمت مدیر کل محترم هم طی تماسی عرض شد و قول مساعدت دادند که مسکن و شهرسازی در شهرستان هم به صورت جهادی و مومنانه پای کار بیاید و تا سرما شدید نشده کام مردم را با این نعمت خدادادی شیرین کنند.

 

وی به وضعیت آسفالت راه روستایی هم اشاره و گفت: در مورد وضعیت راه ها هم مجددا یادآوری می‌کنیم تا بارشها شدید نشده پروژه های در دست اقدام سریعتر تکمیل شود که هم مشکل مردم حل شده و از تضییع بیت المال هم جلوگیری شود.اگر جاده ای در بخش چاروسا بعد از زیرسازی و قیر پاشی بر اثر بارندگی دچار خسارت شود در همین تریبون ما وظیفه را انجام خواهیم داد و اسامی پیمانکاران پروژه هم باید در رسانه ها از طرف مسولین اعلام و ترک فعلها و کم کاری ها پیگیری قانونی شود.

 

در حال تکمیل////