کدخبر: ۱۷۷۷۰۶
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۷
چاپ

در آستانه بازگشایی مدارس؛

افزایش خودسرانه نرخ‌گذاری شهریه در برخی مدارس

برخی از شهروندان در خصوص نرخ شهریه برخی از مدارس دولتی و غیردولتی ابراز گلایه کردند که مدیرکل آموزش‌وپرورش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سفیردنا؛ همه‌ساله با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد والدین با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که از مهم‌ترین آن می‌توان به نرخ‌گذاری شهریه، تهیه لباس یکسان، خرید کتب درسی، خرید لوازم‌تحریر و سرویس ایاب‌وذهاب اشاره کرد.

 

یکی از اولیا در تماس تلفنی با این پایگاه خبری بابیان اینکه نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی در یاسوج خیلی بالا بوده ولی امکانات و کیفیت آموزش خیلی پایین دارد گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی بر اساس شاخصه‌هایی همچون اجاره‌بها، هزینه پرداختی به کارکنان، تجهیزات و امکانات، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی، مقطع تحصیلی تعیین‌شده است.



گفتنی است برای سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی حداقل شهریه مصوب پنج میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و حداکثر ۹ میلیون تومان، متوسطه اول حداقل ۶ میلیون و سیصد هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم حداقل هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر دوازده میلیون و ۸۶۰ هزارتومان است.

 

وی همچنین از بالابود هزینه تهیه لباس فرم و شرط پرداخت بخشی از شهریه در هنگام ثبت‌نام گلایه کرد و خواستار پیگیری این موضوع از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان شد.

 

این شهروند این‌گونه ادعا کرد: باتوجه به این نرخ‌گذاری که شامل پارامترهای مختلف می‌شود اما شهریه مدارسی مثل پویا تا ۱۳ میلیون ۸۰۰ هم بوده که کلاس فوق‌برنامه را دلیل آن عنوان کرده‌اند که بعضاً هم برگزار نمی‌شود! این افزایش هم در برخی مدارس شهر نسبت به سال‌های قبل افزایشی گاها ۱۰۰ درصدی داشته است.

 

در این خصوص مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت:  هیچ مدرسه دولتی به‌جز بیمه حق دریافت وجهی به‌خصوص در بدو ثبت‌نام از والدین دانش آموزان را ندارند.

 

عزت خواه افزود: لباس فرم اجباری نیست و هیچ مدیر مدرسه‌ای این مجوز را ندارد که اولیا دانش‌آموز را مجبور به تهیه لباس فرم کند، در همه مدارس شماره تماس ستاد ثبت‌نام نصب‌شده است و والدین در صورت مواجه‌شدن با این موضوعات، موارد را با حراست آموزش‌وپرورش استان به‌صورت تلفنی در میان بگذارند یا به‌صورت حضوری مراجعه کنند تا رسیدگی شود.

 

وی افزود: مصوبه‌ای که در کشور تصویب‌شده باید در تابلوی اعلانات مدارس نصب‌شده باشد و متناسب با آن مبلغی که از سوی آموزش‌وپرورش تائید شده است را پرداخت کنند که در مدارس استان تعامل خوبی با اولیا در خصوص پرداخت شهریه از سوی مدیران مدارس صورت می‌گیرد که جای تشکر دارد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه موارد مختلفی در تعیین میزان شهریه مدارش غیردولتی تأثیرگذار است گفت: داشتن فضای مناسب، استفاده از معلمان باتجربه و متخصص، داشتن تائیدِ نوسازی از سوی مدارس و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن ازجمله مواردی است که بر میزان شهریه در این مدارس تأثیر می‌گذارد.

 

این مدیر افزود: والدین در صورت مشاهده هرگونه تخلف مدارس در هنگام ثبت‌نام بخصوص در بحث شهریه به واحد حراست سازمان آموزش‌وپرورش استان مراجعه کرده و موارد را جهت پیگیری و برخورد مناسب ذکر کنند.

انتهای پیام/