کدخبر: ۱۷۷۶۸۵
۰۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
چاپ

در گفتگو با سفیردنا بررسی شد؛

نوسانات شیرخشک در داروخانه های مرکز استان و زمان توزیع آن

طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر کمبود شیرخشک در داروخانه های استان در فضای مجازی منتشر شده که باعث نگرانی والدین شده است.

به گزارش سفیر دنا؛ شیرخشک یکی از اصلی ترین مکمل های شیرمادر است که اغلب کودکان از آن استفاده می کنند.

باتوجه به سیاست های رشد جمعیت و افزایش زاد و ولد تهیه شیرخشک به یکی از چالش های والدین تبدیل شده است.

طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر کمبود شیرخشک در داروخانه های استان کهگیلدیه و بویراحمد در فضای مجازی منتشر شده که باعث نگرانی والدین شده است.

یکی از مادران شهر یاسوج در گفتگوی تلفنی از کمبود شیرخشک در داروخانه های یاسوج گلایه کرد و گف: کودک من تنها شیرخشک می خورد و مدتی است که در هیچ یک از داروخانه های یاسوج پیدا نمی شود.

این مادر افزود: بچه شیرخواره بنده به جز این برند شیر خشک دیگری نمی‌خورد این فقط مربوط به فرزند من نمی‌شود بسیاری از کودکان شیرخواره به همین شکل هستند و فقط یه نوع شیر خشک می‌خورند حتی گاهی پزشکان برای نوزادان از یک نوع برند شیر خشک به دلیل شرایط و سلامتی کودک تجویز می‌کنند.

این پایگاه خبری به منظور پیگیری کمبود شیرخشک در یاسوج با رئیس اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل علوم پزشکی استان گفتگویی صورت داد.

یاری پور در خصوص کمبود توزیع شیرخشک عنوان کرد: سه نوع شیر خشک داریم که نوع متابولیک آن ازسوی سامانه حامی به دست افراد رسانده می شود، نوع معمولی آن نیز سازامان از هفته آینده توزیع را در دستور کار قراد دارد و همچنین شیرخشک رژیمی به صورت هفتگی توزیع می شود.

 

وی با اشاره به نوسانات در تخصیص ارز دولتی به شیرخشک گفت: هم در بحث تولید و هم در بحث توزیع شیر خشک با محدودیت مواجه هستیم زیرا به صورت هفتگی و آن هم در تعدادی از داروخانه ها توزیع می شود و این موضوع تنها مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده است

 

این مسئول همچنین گفت: در جريان نگرانی های ایجاد شده در خصوص کمبود شیرخشک هستیم ولی طی امروز و فردا این توزیع صورت می گیرد.

انتهای پیام