کدخبر: ۱۷۷۶۷۷
۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۵
چاپ

واکنش رئیس شورای شهر سی سخت به خبر تبدیل پارک سی سخت به ساختمان اداری

رئیس شورای شهر سی سخت در خصوص تغییر کاربری تنهای پارک سطح شهر سی سخت به ساختمان اداری توضیحاتی ارائه داد.

 

به گزارش سفیر دنا؛ سی سخت شهری توریستی در کوهپایه‌های دنا و مرکز شهرستان دنا بوده که در فاصله ۳۵ کیلومتری از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع‌شده است.

 

در سایر شهرهای کشور مسئولان‌ شهری به دنبال ایجاد فضای سبز بیشتر در شهر هستند ولی در شهر سی سخت که لقب توریستی بودن را به یدک می‌کشد، تنها پارک موجود در سطح شهر (جنب فرمانداری) که مدت زیادی متروکه مانده، تغیر کاربری داده و قرار است به ساختمان اداری تبدیل شود.

تبدیل تنها پارک شهری در سطح شهر سی سخت بهت و حیرت شهروندان را به همراه داشته به‌گونه‌ای که در محافل حضوری و مجازی نقل مجالس شده است.

پیش‌ازاین سفیر دنا به‌عنوان یک رسانه مردمی این خبر را با عنوان  «تبدیل تنها پارک شهری سی سخت به یک ساختمان اداری  » منتشر کرد که رئیس شورای شهر سی سخت در این خصوص واکنش نشان داد.

فرشید محمدحسینی دراین‌باره گفت: با توجه به نیاز شهر سی سخت به مجتمع چندمنظوره فرهنگی تفریحی و مساحت حدود ۷ هزارمتری پارک شهرداری در مرکز شهر، بنا شد ۱۲۰۰ متر از آن را به فرهنگسرا اختصاص دهیم.

وی بابیان اینکه متأسفانه طی سالیان دراز این پارک به فراموشی سپرده‌شده بود و کاربردی نداشت گفت: با ایجاد فرهنگسرا در قسمتی از پارک شهرداری مابقی این پارک نه‌تنها به قوت خود باقی‌مانده بلکه نیز سروسامان پیدا خواهد کرد و فضای مرده این پارک را احیا خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت تأکید کرد: افرادی که اقدام به سوءاستفاده از افکار عمومی و تخریب می‌کنند به دنبال پیشرفت سی سخت نبوده و نیستند.

محمدحسینی هدف از احداث فرهنگسرای سی سخت را بهبود زیرساخت‌های تفریحی و فرهنگی شهر خواند و گفت: به‌منظور رفاه حال شهروندان و توجه به نیاز فرهنگی شهر و همچنین توجه به مبلمان شهری، در کنار این فرهنگسرا پارک و فضای سبز مجاور آن نیز بهسازی می‌شود.

 

وی افزود: این پروژه ۱۶ میلیارد اعتبار اولیه دارد و یک سالن معمولی نبوده بلکه نمادی از کوه دناست که در بحث منظر شهری تأثیر بسزایی دارد.

وی همچنین گفت: پیمانکار این پروژه در حال تجهیز کارگاه است که اگر سنگ‌اندازی از سوی برخی افراد صورت نگیرد و کارشکنی نشود به‌زودی شروع به کار خواهد کرد که اعتباری حدود ۶۰ از محل کمک‌هزینه دولت به آن تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/