کدخبر: ۱۷۷۶۶۶
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۸
چاپ

تهیه لباس فرم و شهریه بالا؛

اقدام خودسرانه برخی مدارس در هنگام ثبت نام دانش آموزان

با آغاز ثبت نامه دانش آموزان برخی از مدارس اقدام به اجباری کردن لباس فرم و دریافت شهریه بدو ورود می‌کنند.

به گزارش سفــیردنــا؛ هم‌زمان با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج چالش‌های پیش روی والدین شروع می‌شود.

 

یکی از اولیا که اقدام به ثبت‌نام دختر خود دریکی از مدارس شهر یاسوج کرده است از اتخاذ شرایط خاص برخی از مدارس برای ثبت‌نام دانش آموزان ابراز گلایه کرده و گفت: هنگام ثبت‌نام دختر خود دریکی از مدارس مسئولان مدرسه شهریه بدو ثبت‌نام از ما گرفتند، همچنین به ما عنوان کرده‌اند که باید لباس فرم مخصوص از محلی مشخص‌شده تهیه کنیم.

 

این شهروند همچنین از بالابود هزینه تهیه لباس فرم و شرط پرداخت بخشی از شهریه در هنگام ثبت‌نام گلایه کرد و خواستار پیگیری این موضوع از مدیرکل آموزش‌وپرورش استان شد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: هیچ مدرسه دولتی به‌جز بیمه حق دریافت وجهی به‌خصوص در بدو ثبت‌نام از والدین دانش آموزان را ندارند .

 

عزت خواه افزود: لباس فرم اجباری نیست و هیچ مدیر مدرسه‌ای این مجوز را ندارد که اولیا دانش‌آموز را مجبور به تهیه لباس فرم کند، در همه مدارس شماره تماس ستاد ثبت‌نام نصب‌شده است و والدین در صورت مواجه‌شدن با این موضوعات، موارد را با حراست آموزش‌وپرورش استان به‌صورت تلفنی در میان بگذارند یا به‌صورت حضوری مراجعه کنند تا رسیدگی شود.

 

وی افزود: شهره‌ای که در کشور تصویب‌شده باید در تابلوی اعلانات مدارس نصب‌شده باشد و متناسب با آن مبلغی که از سوی آموزش‌وپرورش تائید شده است را پرداخت کنند که در مدارس استان تعامل خوبی با اولیا در خصوص پرداخت شهریه از سوی مدیران مدارس صورت می‌گیرد که جای تشکر دارد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه برگ خریده‌ای مختلفی در تعیین میزان شهریه مدارش غیردولتی تأثیرگذار است گفت: داشتن فضای مناسب، استفاده از معلمان باتجربه و متخصص، داشتن تائیدِ نوسازی از سوی مدارس و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن ازجمله مواردی است که بر میزان شهریه در این مدارس تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/