کدخبر: ۱۷۷۶۵۹
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۷
چاپ

از زبان سرپرست شهرداری بشنوید؛

سیستم پایش تصویری سی سخت در پیچ و خم جدال شهرداری و مخابرات

یکی از پروژه نیمه کاره در شهر سی سخت سیستم پایش تصویری بوده که سرپرست شهرداری این شهر در این خصوص توضیح داد.

به گزارش سفــــیردنــا؛ بهره‌گیری از سیستم پایش تصویری با افزایش جمعیت شهری که به دنبال مهاجرت از روستاهای اطراف به وجود می‌آید امری ضروری است.

همچنین به دلیل کنترل تردد شهری و نظارت بر جرائم احتمالی استفاده از دوربین‌های مداربسته که تحت عنوان سیستم پایش تصویری از آن یاد می‌شود ضرورت پیدا می‌کند.

اکنون شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا که شهری توریستی و مهاجرپذیر بوده از این فنّاوری‌ بی‌بهره است.

در تیرماه ۱۳۹۹ علی فرد شهردار اسبق سی سخت از شروع به کار پروژه سیستم پایش تصویری در سی سخت با همکاری شرکت مخابرات استان خبر داد و بر اهمیت موضوع و افزایش سرعت اجرای این پروژه تأکید کرد.

از آغاز پروژه سیستم پایش تصویری در سی سخت ۳ سال می‌گذرد و ۳ شهردار و سرپرست وعده این پروژه را داده‌اند ولی اکنون فقط علَمَک‌هایی را در نقاط مختلف شهر مشاهده می‌کنیم که نشان از توقف این پروژه دارد.

                                                                                                                    
سرپرست شهرداری سی سخت در این خصوص گفت: نصب دوربین‌های پایش تصویری موجب ارتقای امنیت شهر و شهروندان، کنترل ترافیک، کاهش تخلفات و جرائم ساختمانی، مدیریت بحران، نظارت و ساماندهی گردشگری شهر می‌شود که خدمت‌رسانی و امدادرسانی به‌موقع به شهروندان را بهبود می‌بخشد.

مهدی یکتاپرست بیان کرد: دوربین و همه تجهیزات سیستم پایش تصویری خریداری‌شده و شهرداری طبق مصوبه جلسه شورای تأمین استان وظایف خود را در این خصوص انجام داده است و مخابرات استان باید اقدام به حفاری و جایگذاری فیبر نوری کند در این مورد نیز با مخابرات همکاری خواهیم کرد.

وی از همکاری نکردن مخابرات در این زمینه خبر داد و افزود: مخابرات استان اذعان دارد که حفاری و تعمیر و نگهداری باید بر عهده شهرداری باشد که امکان‌پذیر نیست، درصورتی‌که دوربین و علمک را خریداری کرده‌ایم و در خصوص حفاری هم آمادگی لازم جهت همکاری با مخابرات راداریم.

---

وی افزود: اصلی‌ترین عامل توقف این پروژه عدم تکمیل فیبر نوری توسط مخابرات استان است، همچنین مخابرات استان تفاهم‌نامه‌ای یک‌طرفه تنظیم کرده که در آینده بار مالی زیادی برای شهرداری دارد.

سرپرست شهرداری سی سخت گفت: جلسات مختلفی با رئیس شرکت مخابرات استان برگزار شد ولی تاکنون به نتیجه نرسیده ایم زیرا تعمیر و نگهداری به‌صورت کامل به شهرداری محول شده بود.

یکتاپرست راه‌اندازی سیستم پایش تصویری را منوط به همکاری سایر ادارات دانست و افزود:این مسئله مهم درجلسه شورای اداری شهرستان نیز موردبررسی قرار گرفت و اکنون طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی در حال مکاتبه با مخابرات استان برای رفع آن هستیم.

 

انتهای پیام/