کدخبر: ۱۷۷۶۵۶
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۷
چاپ

فرماندار دنا خبر داد:

دنا رتبه اول بهسازی معابر روستایی/ محور سی سخت ۳۶ ماه مسدود می شود

فرماندار دنا در جمع خبرنگاران از گازرسانی به نقاط صعب‌العبور دنا خبر داد و گفت: شهرستان دنا رتبه اول بهسازی معابر روستایی است.

به گزارش سفیر دنا؛ نشست خبری فرماندار شهرستان دنا با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

کورش درخشان زاده در جمع خبرنگاران از گازرسانی به نقاط صعب‌العبور دنا خبر داد و گفت: در سفر اول ریاست جمهوری مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به جاده یاسوج به سی سخت اختصاص داده شد.

 

وی بیان کرد: ۸ کیلومتر از این مسیر دو بانده شده و تحویل عموم مردم قرار گرفت، همچنین اجرای دو تونل در محور یاسوج_سی‌سخت به صورت شبانه روزی در حال کار است.

 

وی به احداث پل بزرگ سی سخت اشاره کرد و گفت: این پل ارتباطی یکی از بزرگترین پل های کشور است دارای دو باند رفت و برگشت بوده، عملیات اجرایی طی دوهفته آینده رسما آغاز خواهد شد که مدت ۳۶ ماه جاده اصلی یاسوج به سی سخت مسدود و مسیر بیاره، کریک به محور اصفهان و امیر آباد کریک به محور پاتاوه به عنوان مسیر جایگزین مشخص شده است.

 

فرماندار دنا گفت: به منظور توسعه گردشگری و خروج سی سخت از بن بست اقدامات خوبی در سطح زیرساختی صورت گرفته است.

 

درخشان بیان کرد: ایمن سازی محور یاسوج پاتاوه به سمیرم را داشتیم که کمتر به آن پرداخته شد، و ۱۴ کیلومتر نصب جداکننده و نیوجرسی در این محور صورت گرفت که پس از آن ۸۰ درصد کاهش تصادفات منجربه فوت را داشتیم.

 

وی افزود: در محور یاسوج پاتاوه در مناطق چهار خطه به صورت کامل نیوجرسی نصب خواهد شد، که از استاندار، نماینده مردم محترم و معاون عمرانی استاندار تقدیر و تشکر می کنم.

 

فرماندار دنا افزود: در بحث روشنایی معابر در منطقه کریک اقدام خوبی صورت گرفت، باتوجه به اینکه تمام مسیرهای مواصلاتی استان به مسیر یاسوج پاتاوه متصل می شود در خصوص ایمن سازی، بحث چهارخطه کردن و نصب نیوجرسی و روشنایی آن در درست اجرا است.

 

درخشان زاده در خصوص ایست بازرسی شهدای بنستان گفت: کلنگ زنی ایم ایست بازرسی انجام شده و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی همچنین افزود: ۱۸ پروژه آسفالت راه روستایی را داشتیم ک بسیاری از آن به پایان رسیده است، در حوزه طرح هادی روستایی انقلابی در بحث بهسازی معابر صورت گرفت که رتبه یک استان را بدست آوردیم.

 

نماینده دولت در شهرستان دنا بیان کرد: ۳۰ هزار متر آسفالت در روستای بنستان انجام شد، همچنین کل روستای کریک با کوچه های فرعی آن‌را آسفالت کردیم، در بحث ورزش در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است که مشکلی از بابت اعتبار و احداث چمن مصنوعی نداریم.

 

درخشان زاده افزود: در حوزه آبرسانی باید گفت باوجود اینکه شهرستان پر آبی هستیم ولی تنش آبی داریم که اکثر آن به دلیل فرسودگی خطوط بوده است، طی سال اخیر مشکل قطعی آب سی سخت کاهش چشمگیری داشته است، در زمینه آب روستایی توانستیم با افزایش پمپاز و افزایش دبی آب بشتری را وارد مدار کنیم، همچنین با تلاش فراوان مشکل آب سادات محمودی حل شد.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران فرماندهان دوران روشنگری هستند گفت: انتظار آگاهی بخشی به مردم در بحث استفاده بهینه آب را داریم.

 

درخشان گفت: در حوزه ارتباطات ۱۲ سایت را در دست اجرا داشتیم که برخی از آن به بهره برداری رسیده است. نقطه کور مثل کوه گل را نیز امسال در دست اجرا داریم، همچنین اختصاص ۳۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی مربوط به زلزله را داشتیم که برای اولین بار در سطح کشور ردیف اعتباری اختصاصی برای سی سخت در مجلس مصوب شد که از محل اعتبارات زلزله تحول خوبی در بحث زیرساختی صورت گرفت. 

 

وی به بیمارستان سی سخت اشاره کرد و گفت: این بیمارستان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امید داریم فاز نخست آن طی دوماه آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/