کدخبر: ۱۷۷۵۹۷
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
چاپ

واکنش شبکه بهداشت دنا به خبر نداشتن قرارداد داروخانه ها سی سخت با شرکت های بیمه

مدیر شبکه بهداشت دنا به خبر نداشتن قرارداد داروخانه ها سی سخت با شرکت های بیمه واکنش نشان داد.

به گزارش سفیردنا؛ طی روزهای اخیر و پس از مطالبه گری شهروندان سیسختی، خبری با موضوع «داروخانه‌های مرکز شهرستان دنا با هیچ بیمه‌ای قرارداد ندارند!» منتشر شد. (خبر را اینجا بخوانید) که واکنش مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا را در پی داشت.

 

مدیر شبکه بهداشت دنا گفت: با توجه به خبر درج‌شده  مبنی بر اینکه داروخانه‌های مرکز شهرستان دنا با هیچ سازمان بیمه‌ای قرارداد ندارند به سمع و نظر مردم محترم باید برسانیم که داروخانه‌های سطح شهر سی سخت مستقیماً زیر نظر معاونت غذا و دارو بوده و شبکه بهداشت و درمان دنا در خصوص قراردادهای این داروخانه‌ها با بیمه‌های تکمیلی هیچ‌گونه دخالت مستقیم ندارد.

 

احسان کریمی زاده بیان کرد: همچنین با توجه به طرح برنامه دارویاری حدود ۹۰-۸۰ درصد داروها تحت پوشش بیمه‌های پایه هستند.

 

وی افزود: در خصوص ارائه خدمات 24 ساعته (شبانه‌روزی) هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و داروخانه‌های دو مرکز جامع سلامت سی سخت و پاتاوه به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌دهند. 

 

کریمی زاده گفت: یک داروخانه شبانه‌روزی در مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی سی سخت وجود دارد که زیر نظر شبکه بهداشت و درمان دنا بوده و بیشترین همکاری را درزمینهٔ تهیه دارو با این شبکه و مردم دارد و یکی از بهترین داروخانه‌ها درزمینهٔ رعایت قوانین و تأمین دارو در سطح شهرستان هستند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا خاطرنشان کرد: در موارد نادر که دارویی مخصوصاً داروهای تحت پوشش بیمه و طبق دستورالعمل پزشک خانواده موجود نباشد بیشتر به بحث کسری و کمبود دارو در کل کشور مربوط می‌شود و این امر یک مسئله تقریباً اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی ابراز نمود: با همه این مشکلات، این داروخانه تمام و کمال جهت تأمین داروهای موردنیاز مردم تلاش می‌کند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اذعان داشت: داروخانه شبانه‌روزی مرکز سی سخت و پاتاوه تحت نظر شبکه بهداشت و درمان دنا با تمام بیمه‌های پایه یعنی بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح قرارداد داشته و در این خصوص نظارت بسیار دقیقی در محاسبه قیمت دارو بر اساس نرخ بیمه‌ای و جلوگیری از فروش دارو بالاتر از قیمت قانونی صورت می‌گیرد و در صورت گزارش‌های مردمی مشکلات بررسی و نتیجه به اطلاع همشهریان عزیز رسانده خواهد شد.

 

انتهای پیام/