کدخبر: ۱۷۷۵۹۵
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۵
چاپ

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

شناخت فرهنگ مهدویت مهم ترین اقدام برای نهادینه کردن ظهور امام زمان(عج) است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: مهم‌ترین اقدام دانش آموزان به‌عنوان نقش‌های فعال جامعه برای نهادینه کردن ظهور حضرت مهدی(عج) و دولت آن آشنایی و شناخت فرهنگ مهدویت است.

به گزارش سفیردنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمدردر سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) گفت: مهم‌ترین اقدام دانش آموزان به‌عنوان نقش‌های فعال جامعه برای نهادینه کردن ظهور حضرت مهدی(عج) و دولت آن آشنایی و شناخت فرهنگ مهدویت است.

 

عزت خواه در حاشیه جشن بزرگ نیمه شعبان شهرستان مار گون ضمن تبریک ولادت باسعادت منجی عالم بشریت به همه دلدادگان آن حضرت وهم چنین روز سربازان گمنام حریم امنیت گفت: اگر دانش آموزان ما فرهنگ مهدویت را نشاشند نمی‌توانند در این عرصه قدم بردارند.

 

وی گفت: امروز در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبحثی هست که باید دانش آموزان را آماده ظهور کنیم و این دانش‌آموز آماده ظهور، باید خود اول بداند که در معرفت نسبت به امام و همچنین راه‌هایی که موانع است را برداریم.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همچنین افزود: این حجاب ندیدن امام  زمان را، ما خود درست کرده‌ایم و باید همه سعی کنیم این حجاب را از جلوی روی خود برداریم تا بتوانیم از وجود امام فیض ببریم همان‌طور که هم‌اکنون امام فیضش را به جامعه ارائه می‌دهد همانند خورشید پشت ابر مردم از وجود او به بهرمند می‌شوند.

 

عزت خواه با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت  نیمه شعب افزود: تاکنون برای اعیاد شعبانیه بخصوص نیمه شعبان در همه مدارس استان کار آذین‌بندی انجام‌گرفته است هرکدام از مدارس جشن‌های باشکوه و برنامه‌های شاد و مفرح درباره مهدویت با حضور دانش آموزان ، و مسئولان برگزار کرده‌اند.

 

وی افزود: معرفت به امام یعنی اینکه امامان را بشناسیم بدانیم، دل درگرو چه کسی گذاشته‌ایم؟! امام ما چه ویژگی‌های دارد؟! وظیفه ما در زمان غیبت او چه چیزی هست؟! چگونه ظهور می‌کند؟! این شناخت را باید نسبت به امام داشته علاوه بر معرفت محبت نسبت به امام باید اطاعت نصرت داشته باشیم وبا این چند مقوله امام را یاری کنیم ودر آخر برای آمدن امام دعا کنیم «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج».

 

انتهای پیام/