کدخبر: ۱۷۷۵۸۹
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
چاپ

خبرخوش برای کشاورزان و باغداران دنا ؛

نصف بیمه کشاورزان دنا پرداخت شد/تاریخ پرداخت باقیمانده غرامت بیمه کشاورزی در شهرستان دنا

کشاورزان دنا از پرداخت نصفه و نیمه غرامت بیمه کشاورزی گلایه دارند که مسئول صندوق بیمه کشاورزی دنا توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

به گزارش سفیردنا؛ بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با بلایای طبیعی، خشک‌سالی، تغییر اقلیم و آنچه محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند و درنتیجه برای کاهش خسارت کشاورزان بوده که همواره از سوی مسئولان صاحب‌نظر موردتوجه و تأکید قرارگرفته؛ که کشاورزان شهرستان دنا طی سال‌های گذشته از این امر استقبال خوبی داشته‌اند.

 

کشاورزان دنا و شهر سی سخت هرساله به دلیل شرایط اقلیمی و سرمازدگی شاهد ازبین‌رفتن بخشی از محصولات کشاورزی خود هستند که در سالهای اخیر نمود بیشتری هم پیداکرده است.

 

اکنون باوجوداینکه کشاورزان شهرستان دنا حق بیمه خود را به‌صورت نقدی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی واریز کرده، اما در حال حاضر باوجود نزدیکی به آغاز سال جدید تنها نیمی از غرامت بیمه محصولات خود را دریافت کرده‌اند.

 

قبادی مسئول صندوق بیمه کشاورزی دنا در این خصوص گفت: غرامت بیمه کشاورزی در بخش آبزیان، باغات، زراعت و دام قریب به ۱۸۰ میلیارد ریال به بیمه‌گذاران پرداختی داشته‌ایم یعنی حدود پنجاه درصد از مطالبات پرداخت‌شده است و مابقی هنوز تأمین اعتبار نشده که به‌احتمال‌زیاد تا قبل از سال جدید پرداخت می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در سطح شهرستان دنا ده درصد افزایش بیمه‌گذاری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم افزود: 

 

در بخش باغات حدود چهارده هزار نفر تحت پوشش‌داریم که برخی افراد ممکن است چند محصول خود را بیمه کرده باشند.

 

قبادی گفت: از یک مهرماه تا پایان بهمن‌ماه سال جاری مهلت قانونی بیمه محصولات بوده که پس از ارائه تقاضا در این خصوص در بخش باغات حدود ده روز تمدیدشده است.

انتهای پیام/