کدخبر: ۱۷۷۵۳۷
۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۴
چاپ

همرزم شهید سلیمانی در "آمرلی" به سفیردنا گفت:

نقش راهبری حاج قاسم در محور مقاومت بی بدیل بود/ موشک‌باران عین الاسد درس عبرت برا آمریکا شد

حجت الاسلام قربانی گفت: سردار سلیمانی یک عنصر موثر و فرمانده عالی رتبه نترس بود که خود در مناطق مورد درگیری حضور پیدا میکرد.

حجت الاسلام یوسف قربانی همراه از همرزم شهید سلیمانی در خصوص نقش راهبردی سردار سلیمانی در محور مقاومت و ثبات منطقه به سفـــــیردنـــا گفت: شهید سلیمانی در محور مقاومت نقش فرماندهی در جبهه‌های مختلف لبنان، سوریه، عراق به برخی کشورها دیگر مثل یمن داشت که هم اکنون مکتب او ادامه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ایشان فهم و درک زیادی از موضوعات داشت گقت: شناخت کاملی از راهبرد ایران در منطقه داشت، مردم منطقه را به خوبی می‌شناخت و از برنامه‌های استکباری دشمن در خاورمیانه فهم و درک درستی داشت و چون به این موضوعات رسیده بود لذا در فرماندهی و نقشی که باید در مدیریت عالی ایفا کند موفق بود.

 

قربانی با تاکید براینکه نقش سردار سلیمانی نقش راهبردی و علمی بود، گفت: هم در طرح ریزی و طراحی عملیات و هم در اجرا و هم به نتیجه رساندن آن نقش موثر داشت، در واقع یک مکتبی را در این راهبرد در محور مقاومت و ثبات منطقه در برابر دشمن به راه انداخته بود، حضور آمریکا در شرق سوریه بی‌ثباتی را به همراه داشت که ذخایر این کشور را به غارت میبرند، سردار سلیمانی راهبردی که برای محور مقاومت به کار برده بود سپردن کار به خود مردم منطقه بود.

 

وی بیان کرد: سردار سلیمانی کار بزرگی که کرد این بود که بسیج مردمی بر علیه استکبار جهانی در منطقه و کشورهای مورد هجوم به راه انداخت و از امکانات خود آن کشور برای مقابل نیز استفاده کرد، مثلا در کشور عراق حشد الشعبی نیروی بزرگی بود که به دستور آیت الله سیستانی به راه افتاد و نقش راهبردی ایشان در این موضوع قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک عنصر موثر و فرمانده عالی رتبه نترس بود گفت: در همه مناطق مورد درگیری حضور پیدا میکرد، دو سوم از سوریه در دست دشمن بود و نقش راهبردی فرماندهی ایشان به گونه‌ای بود که توانست سوریه را نجات دهد.

 

قربانی با تو با اشاره به ویژگی های متمایز ایشان که دشمن را وادار به ترور خود کرد با بیان آیه ای از قرآن که "خداوند هر کس را دوست داشته باشد مهر و محبت او را در دل دیگران قرار می دهد" گفت: ویژگی های منحصر به فرد این شهید بزرگوار را می توان در ابراز مهر و محبت مردم در مراسم باشکوه تشییع مشاهده کرد چرا که این شهید بزرگوار بر علیه استکبار جهانی قیام کرده بود.

 

وی با اشاره به اینکه حقیقتا سردار سلیمانی الگو و نمونه یک انسان جامع بود، گفت: زندگی ساده را پیشه کرده بود، در مجالس عزای ائمه بخصوص حضرت زهرا(س) همیشه حضور داشت، مردم دار و خوش مشرب بود اما در میدان جنگ با صلابت و جدی بود.

 

همرزم سردار سلیمانی گفت: ویژه گی های متمایز ایشان محبوبیت در دل مردم ایجاد کرده بود و دشمن از این محبوبیت و بزرگی میترسید، ابر قدرت ها می دیدند که در برابر ایشان ناکام مانده اند به همین خاطر دست به ترور ناجوانمردانه ایشان زدند.

 

وی با اشاره به تبعات شهادت سردار سلیمانی و چرایی ترس دشمن از گسترش تصویر و مکتب آن گفت: شهید سلیمانی پایه گذار مکتب مسلمانی شد و همه ویژگی های یک فرمانده عالی را داشته و توانسته داعش را که حتی بلایی جان اروپایی ها شد از بین ببرد به همین دلیل محبوبیت در بین مسلمانان و آزادمردان کل جهان پیدا کرد، وی تربیت شده مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری بوده به همین خاطر است که سخنرانی‌ها جملات و تصاویر و شخصیت او را در فضای مجازی می ترسند و آن را محدود می کنند.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه حمله موشکی به عین الاسد درس عبرت برا آمریکا بود و پس از شهادت ایشان افراد زیادی پیرو مکتب او شدند گفت: در عراق در اولین عملیات هایی که بر علیه داعش صورت گرفت آن زمان که داعش تا نزدیکی مرزهای ایران آمده بود، در منطقه عشایر نشین آمرلی که ۹۰ روز در محاصره تنگاتنگ قرار داشت، مشاهده کردیم شهید سلیمانی دشمن را کنار زد و با هلیکوپتر در میان سیلی از تیر و گلوله های دشمن وسط این شهر نشست که این باعث افزایش روحیه نیروها شد و پس از آن بسیج مردمی در آن تشکیل شد و این عملیات موفقیت آمیز بود و داعش در آن پاکسازی شد.

 

انتهای پیام/