کدخبر: ۱۷۶۱۱۱
۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
چاپ

رحنان وفانژاد در یادداشتی نوشت؛

یادداشت: وانت های میوه فروش معضل بزرگ شهر یاسوج

وانت های میوه فروش و به عبارتی توجیهی ارزان فروشان، بانی ترافیک شهر یاسوج در میادین، ورودیها، بلوارها و ادارات معضلی بزرگ برای شهر یاسوج بوده اند و خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیردنا؛ رحنان وفانژاد در یادداشتی نوشت: وانت های میوه فروش و به عبارتی توجیهی ارزان فروشان بانی ترافیک شهر یاسوج در میادین، ورودیها، بلوارها و ادارات معضلی بزرگ برای شهر یاسوج بوده اند و خواهند بود.

 

اگر بخواهم به فلسفه شروع این حرکت خلاف قانون اشاره کنیم بدون شک عده ای میگویند سیاسی گفته ایم به همین خاطر صرفنظر میکنیم.

 

در این برهه، تصادفات زیادی از بابت ترافیک وانت ها به شهر تحمیل شد و متاسفانه تعدادی از همشهریانمان کشته و زخمی شدند، این در حالی است که عمده کالاهای عرضه شده توسط وانتها بنا به کیفیت، قیمت و حتی تخلفاتی در وزن کشی آن به تناسب میوه فروشی های لوکس شهر یاسوج هم گرانتر بوده و با ابزارهای فریبنده همچون نوشته های روی تبلیغات آن سعی در جذب مشتری می کنند.

 

فارق از کم فروشی و بنجل فروشی، در بحث مدیریت شهری و عواقب حضور وانت ها به گمانم پایگاه های خبری استان و تحلیلگران بافت شهری و شهرسازی، بالغ بر ۲۰۰ مقاله علمی در سالهای اخیر ارائه نمودند ولی اینها به تنهایی چاره ساز نبود.

 

مهندس فیلی معاونت محترم عمرانی استاندار با تفویض اختیارات و پیگیری های لازم و توجه به این معضل بزرگ در حوزه مبلمان، ترافیک، سیما و منظر شهری زمینه ساز حذف این بدعت در مرکز استان شد و این مهم بازهم نیاز به دستان اجرایی داشت که مدیرکل امور شهری (مهندس کاظمی)، شهرداری یاسوج (دکتر نستهن مقدم) به مراه واحد اجرائیات (آفای غلامی) و فرمانده محترم پلیس راهور(سرهنگ خوشوقت و اقبالی)و مجموعه عوامل اجرایی آن در اقدامی ضربتی با روانه قریب به ۵۰ وانت به پارکینگ ثابت نمودند با مخدوش نمودن پلاکها و حتی مخفی نگه داشتن پلاک با روشهای مختلف و فرارهای مقطعی نمی توان جلوی اجرای قانون را گرفت.

 


جا دارد ضمن تشکر مجدد از مدیران اشاره شده، از رسانه های استان، مهندسان و تحلیلگران بافت شهری تشکر ویژه داشته باشیم و با تداوم این برخورد قانونی، زشتی ها و پلیدی ساخته خودمان را از شهر زیبایمان برای همیشه دور کنیم.

 

دست در دست هم دهیم به مهر،   میهن خویش را کنیم آباد

 

انتهای پیام/